luni, 14 noiembrie 2011

"Ziua de mâine" la Alba-Iulia



Bună seara!
Mi se pare foarte interesant că mă pregătesc să povestesc despre cum a fost la festivalul de folk de la Alba-Iulia în timp ce îl ascult pe Vali Şerban(directorul festivalului) la Radio Cluj, la emisiunea lui Tudor Runcanu. După toată mediatizarea pe care au avut-o, aşa încât s-au vândut toate biletele la cele 3 seri de recitaluri, în câteva ore (fapt cât se poate de îmbucurător pentru fenomenul folk), după multele articole scrise de cei 12 bloggeri prezenţi la festival, după toate interviurile şi filmările, încă se vorbeşte despre ce s-a întâmplat week-endul acesta la Alba-Iulia. I'm like WOW! Aşa că, la capitolul organizare, mediatizare,  atât a evenimentului cât şi a oraşului, dau un 10 mare cu felicitări. Ceva cu totul nou a fost felul în care s-a desfăşurat concursul. În fiecare după-amiază au fost 5 concurenţi pe scena Teatrului Prichindel care şi-au  povestit muzica în faţa juriului şi a unui public restrâns. După care, de la ora 8, au avut loc recitalurile la Casa Sindicatelor. S-a discutat destul de mult pe tema aceasta. Oare concurenţii, fiind într-un număr atât de mic, n-au toţi dreptul să urce pe o scenă mare în faţa unui public numeros? Sau poate juriul e mai atent într-o sală mică de spectacol, care de altfel a avut un sunet destul de bun.  Părerea mea de concurent o ştiţi deja. 
M-am dus în concurs împreună cu Dan Ioniţă la chitară solo. Mă bucur că am fost pe locul II,  dar zic eu că din cei 10, aproape toţi au fost la înălţime. Din nou, suntem foarte diferiţi, avem tot felul de influenţe şi bănuiesc că e greu  să faci un clasament. Mie una, mi-ar fi :D. Să vă zic şi celelalte premii : Premiul I-Alexandra Andrei, Premiul III & Premiul Bloggerilor-Cosmin Vaman, Premiul de Popularitate din partea juriului şi Premiul de Popularitate din partea publicului:Trupa  Icarus, Premiul Special al Consiliului judeţean Alba: Ionuţ Mangu, Premiul Special Radio România Actualităţi: Marius Daşcău, Premiul special Radio Reîntregirea: Roxana Zăpârţan.
Revenind pe corzile noastre, m-am simţit foarte bine la Alba-Iulia. Un oraş foarte frumos şi liniştit, cum nu mă aşteptam, în care la orice oră am avut câte ceva de făcut. Mi-a plăcut că  dimineaţa ne-am întâlnit la cafea, la ArtCaffe Downtown (după cât de multă cafea beau, cred  şi eu). Am ascultat un recital al Grupului Plus Noi, care şi-au lansat albumul "Demidulce", ne-am întâlnit cu poetul Sorin Poclitaru, care a lansat albumul "Folk din pana mea" şi-am ascultat doi dintre artiştii care apar pe album : Marius Matache şi Marius Daşcău. În dimineaţa în care am lipsit, Vali Şerban a lansat albumul "Mie însumi". 
Seara, am ascutat artişti consacraţi care mi-au plăcut ca întotdeauna. De data aceasta m-a impresionat Mihai Neniţă, care a vrăjit publicul cu improvizaţiile superbe la vioară. 


Îmi dau seama că pot să scriu, dacă nu un roman, cel puţin o nuvelă despre festivalul Ziua de Mâine. Am cunoscut oameni talentaţi, oameni pe care îi ascult de când eram copil, mi-am făcut prieteni şi m-am reîntâlnit cu dragii mei prieteni, colegi de festivaluri de care deja mi-e dor.
Ce să mai zic...am avut un week-end tare fain.
Vă las o "Agonie de toamnă" filmată de Vlad Dulea, un articol scris de Bogdan Beşliu şi nişte versuri de la Calciu Corneliu, pe care le-am descoperit mai devreme pe facebook. :D
Mulţumiri!
Tam..tam!
http://bogdanbesliu.ro/jurnal-dintre-concurenti/




"Toamna asta ştie 
Că întreaga Românie 
E acum în agonie."
:))

Un comentariu: