luni, 7 martie 2011

Agonie oculară

Mă dor ochii..
Îi ţin însă larg deschisi
Ca să-mi alerge viaţa pe lentilă
Ca un Bugatti intrat în convulsie.

Mi-a pocnit cuvântul deasupra frunţii
Şi mi-a tăiat aria lobului frontal între vase
Pe vase nu mai plutea nici o mare,
Pe mare nu mai plutea nici o  moluscă.
Atunci m-am întrebat :
La ce te uiti prima dată dimineaţa?
La soare sau la fereastră ?
E riscant sa excluzi pe una din cealaltă..
Doar o fereastră e prea îngustă pentru genele tale
Şi soarele te poate entuziasma pana la explozie.
Ar fi păcat să explodăm de fericire
Mai ales acum, cand am găsit atâtea surse de suferinţă…
Spuneai ca păcatul descarcă fericire.
Spuneam că…după, se înghesuie suferinţa înapoi in el
Am zece degete la mâini si nu-mi dau seama
Cu care dintre ele e mai potrivit să te binecuvantez.
Mi-e frica sa dorm langa tine.
S-ar putea sa ma respiri într-o noapte.
Şi cel mai frică mi-e să mă privesti dimineaţa
Fiindcă nu pot înlocui nici măcar fereastra.
E o lume în care zâmbetul meu nu poate ajunge
Pana la cel care, cu capul aplecat, îmi săruta mâna.
E o lume în  care lacrimile mele
Nu ajung la cel care poartă haine impermeabile.
De aceea, mă gândesc să dezvelesc cortina de valuri
Şi s-o  las să se onduiasca in faţa scenei…
Poate preludiul ei solitar salvează artiştii,
Poate atingerea ei le stimulează memoria.
Şi-asa, umilul «   Poate » intră şi în adâncul
Regăsirii sentimentului de iubire.
La ce-mi ajută trezirea ta din somn
Şi dezmăţul cortinei
Cand sunt prea departe să-mi răspund la simţire… ?

Poate mi-ajută ochii..

Căci drăcenia aceea de « Visine » nu-i bună decât pentru orbi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu